+32 (0)3 877 07 76
Scroll for more
vacancies

Jobs

WELKOM BIJ RUCON !

Wie zijn we?

Rucon ventilatoren NV, opgericht in 1985, is een gedreven KMO onderneming die zich specialiseert in de studie en verkoop van ventilatieprojecten voor de HVAC/industrie/O.E.M. en parkingventilatie. Ons kantoor in Vlaanderen situeert zich in Aartselaar en onze Waalse collega’s opereren vanuit het kantoor in Bièrges.

Naast onze Belgische klanten werken wij ook met een internationaal cliënteel. 

Dankzij onze gespecialiseerde en gemotiveerde medewerkers zijn wij in staat steeds een optimale service aan te bieden.


Rucon heeft de volgende vacatures open staan:

order anchor


Medewerker orderverwerking

Rucon heeft momenteel een openstaande vacature op de afdeling Orderverwerking (M/V/X)  
Je bent verantwoordelijk voor het efficiënt behandelen en uitvoeren van bestellingen van onze klanten zowel in het Nederlands als in het Frans.
Je krijgt de bestellingen doorgestuurd van onze gedreven Sales afdeling dewelke je digitaal gaat verwerken.  Wij streven ernaar om zo weinig mogelijk papier te verslinden.

Je beheert het aankoopdossier per bestelling en bent daarbij dé belangrijkste schakel tussen Rucon en onze toeleveranciers.
Je volgt je bestelling zeer accuraat op zodat je je klant tijdig kan informeren over de stand van zaken aangaande zijn order.
Je staat in voor de organisatie en opvolging van ingaande- en uitgaande transporten.

Je helpt mee voor het up to date houden van het artikelbestand (aanpassen prijzen, nieuwe artikelen aanmaken, enz….)
Je behandelt inkomende klachten met betrekking tot geleverde orders, al dan niet in samenspraak met onze service afdeling.

Kortom, een zeer uitdagende job voor een hands-on-talent !

 

Wie ben jij?

Je bent dynamisch en weet van aanpakken. 
Samen met je collega’s smijt je je elke dag voor de ultieme klantenbeleving.  Je werkt in een klein team waar collegialiteit hoog in het vaandel wordt gedragen en waar je elkaar helpt.

Je bent sterk in het doordacht organiseren en het efficiënt plannen van de werkzaamheden en stelt daarbij de juiste prioriteiten.

Je toont een grote interesse en affiniteit in techniek.  Je vindt het boeiend om bezig te zijn met technische artikelen en componenten en bent bereid om hierin bij te leren. 
Een opleiding elektriciteit, elektro mechanica of mechanica is een pluspunt maar geen must.
Wij voorzien een, degelijke, interne opleiding.

Je bent communicatief en neemt graag de telefoon om het één en ander te bespreken met je klant of je collega.   Je typt, zonder aarzelen,  een zakelijke mail om je vraag te stellen of een informatie te delen.
Je kan je vlot uitdrukken in het Nederlands, Frans en Engels (Duits is een +)

Het MS-office pakket heeft voor jou geen geheimen.  Je werkt al jaren met Word, Excel, Outlook en hebt al eens geproefd van een SAP of ERP systeem.   Wij gebruiken het programma Fly2Data om onze orders te verwerken.

 
Wat mag je verwachten?:

Je zal, met veel enthousiasme, ontvangen worden in ons kantoor te Aartselaar waar je kennis zal maken met je collega’s.  Vanaf dag 1 zal je ondergedompeld worden in de wereld van de ventilatoren en krijg je een opleiding die jou in staat moet stellen om je werk, op een zelfstandige manier, te kunnen uitvoeren.  We gaan dit stap voor stap aanpakken en vragen jou om niet te streng te zijn voor jezelf.

Je afdelingshoofd staat persoonlijk in voor deze opleiding en je collega’s zijn er om je te helpen.

Rucon voorziet een marktconform salaris aangevuld met extra legale voordelen die in verhouding staan met jouw kennis en ervaring.
Bij Rucon werken we een 40u-week waardoor je, bovenop de 20 wettelijke vakantiedagen,  12 dagen extra vakantie hebt in de vorm van ATV.

Wil je je kandidaat stellen voor bovenstaande functie stuur dan, als de bliksem, je CV en motivatiebrief door, tav dhr. Jean-Paul Laceur op het mailadres info@rucon.be

backoffice anchor

Technisch commercieel medewerker backoffice

Omschrijving van de taken:

  • Analyseren van prijsaanvragen en technische lastenboeken.
  • Selecties maken van luchtbehandelingsgroepen en ventilatoren.
  • Opstellen van offertes aan klanten en studiebureaus.
  • Opvolgen van de openstaande offertes, eventueel actualiseren in samenwerking met de verkopers.
  • Telefonische contacten met klanten en leveranciers.
  • Samenwerking met de collega’s van de verkoopafdeling.
  • Afsluiten van orders, die telefonisch of per mail binnenkomen en het opstellen van een concept order voor verdere behandeling door de logistieke afdeling.

 

Profiel:

  • Een opleiding elektromechanica, niveau bachelor, al dan niet met een specialisatie klimatisatie of regeltechniek.
  • Technisch commerciële ervaring in de HVAC of gelijkaardige markt is een pluspunt.
  • Naast het Nederlands, kennis van de Engelse en Franse taal.
  • Ervaring en aanleg om te werken met de computer en de verschillende software.

 
Wij bieden:

Als succesvolle, zelfstandige onderneming in volle expansie kunnen wij U binnen een sfeervolle groep collega’s, een aantrekkelijk salaris aanbieden volgens bekwaamheid en ervaring. Dit vanzelfsprekend gecombineerd met extralegale voordelen zoals, hospitalisatie- en pensioenverzekering, onkostenvergoeding en dertiende maand.

Doorgroeien naar een latere verkoopfunctie behoort zeker tot de mogelijkheden.

Wil je je kandidaat stellen voor bovenstaande functie stuur dan, als de bliksem, je CV en motivatiebrief door, tav dhr. Jean-Paul Laceur op het mailadres info@rucon.be

verkoper anchor

Technisch commercieel verkoper

Omschrijving van de taken:

  • Analyseren van prijsaanvragen en technische lastenboeken.
  • Selecties maken van luchtbehandelingsgroepen en ventilatoren.
  • Regelmatig bezoeken van onze klanten en studiebureaus.
  • Opvolgen van de openstaande offertes, eventueel actualiseren en prijzen onderhandelen.
  • Telefonische contacten met klanten en leveranciers.
  • Samenwerking met de collega’s van de backoffice.
  • Afsluiten van orders en het opstellen van een concept order voor verdere behandeling door de logistieke afdeling.

 

Profiel:

  • Een opleiding elektromechanica, niveau bachelor, al dan niet met een specialisatie klimatisatie of regeltechniek.
  • Technisch commerciële ervaring in de HVAC of gelijkaardige markt is een noodzaak.
  • Naast het Nederlands, kennis van de Engelse en Franse taal.
  • Ervaring en aanleg om te werken met de computer en de verschillende software.

 

Wij bieden:

Als succesvolle, zelfstandige onderneming in volle expansie kunnen wij U binnen een sfeervolle groep collega’s, een aantrekkelijk salaris aanbieden volgens bekwaamheid en ervaring. Dit vanzelfsprekend gecombineerd met extralegale voordelen zoals, hospitalisatie- en pensioenverzekering, onkostenvergoeding en dertiende maand.

Bedrijfswagen, laptop en gsm worden ter beschikking gesteld.

Wil je je kandidaat stellen voor bovenstaande functie stuur dan, als de bliksem, je CV en motivatiebrief door, tav dhr. Jean-Paul Laceur op het mailadres info@rucon.be

serviceanchor

Service coördinator

Omschrijving van de taken:

Na een interne opleiding i.v.m. de structuur en werkwijze van de firma bent u verantwoordelijk voor onze serviceopdrachten evenals voor de aftersales en kwaliteitscontrole ISO 9001.
U bent het aanspreekpunt voor onze klanten wanneer zij een probleem melden i.v.m. de werking van ons product. Dit kan zowel over mechanische, elektrische als luchttechnische problemen gaan.

Volgende taken worden U toebedeeld:

  • Het stellen van de nodige diagnoses over de problemen en/of defecten, telefonisch of ter plaatse en het zoeken naar oplossingen in samenspraak met de klant.
  • Overleg plegen met onze leveranciers en onze verkopers.
  • Delegeren van eventuele onderaannemers voor de herstellingen/installatie van ventilatoren.
  • Verzorging van de volledige administratie van de servicedossiers (rapportage, plaatsen van bestellingen en facturatie).
  • Medeverantwoordelijkheid voor de opvolging en up-to-date houden van ons kwaliteit certificaat ISO 9001.

Profiel:

Wij hechten er belang aan dat U het volgend profiel benadert:

  • Een technische opleiding in de richting elektromechanica of gelijkwaardig door ervaring.
  • Een echte probleemoplosser.
  • Administratief sterk en vlot taalgebruik in het Frans en Engels.
  • Een goede commerciële feeling en verantwoordelijkheidszin.
  • Bereid zich in te zetten in een aangename en dynamische werkkring.

Wij bieden: 

Als succesvolle, zelfstandige onderneming in volle expansie kunnen wij U binnen een sfeervolle groep collega’s, een aantrekkelijk salaris aanbieden volgens bekwaamheid en ervaring. Dit vanzelfsprekend gecombineerd met extralegale voordelen zoals, hospitalisatie- en pensioenverzekering, onkostenvergoeding en dertiende maand.

Bedrijfswagen, laptop en gsm worden ter beschikking gesteld.

Wil je je kandidaat stellen voor bovenstaande functie stuur dan, als de bliksem, je CV en motivatiebrief door, tav dhr. Jean-Paul Laceur op het mailadres info@rucon.be